سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صدای پای آب
 

تحلیل شرایط سنتی ها البته با این نتیجه که علی لاریجانی کاندیداتوری اش مسجل شده به پایان نمیرسد.
واقعیت این است که به اجماع رسیدن سنتی ها به این سادگی هم نیست. آنها یک نامزد دیگر هم دارند، نامزدی که مثل علی لاریجانی کاندیداتوری اش محتمل تر از قبل شده و حتی جلوتر از او گویا ستادهای انتخاباتی اش را هم سازماندهی کرده است. از رایزنی و جلساتش هم که بگذریم میگویند حتی شعار انتخاباتی اش را هم انتخاب کرده: "طبیب سیاست".

می گویند دیگر نباید شکی داشت که علی اکبر ولایتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خرداد 92 است. او در دیدارهای انتخاباتی اش صحبت کرده و حتی درباره ی نسبتش با هاشمی رفسنجانی و دیدگاهش درباره احمدی نژاد هم توضیحاتی داده است. هر چه هست این دیپلمات با سابقه گویا عزم رفتن به پاستور را کرده است.

 وی در میان اصولگرایان مورد احترام است، سال ها وزیر امور خارجه بوده و اکنون نیز مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل است. بسیاری معتقدند علی اکبر ولایتی سال 91 با علی اکبر ولایتی سال 84 تفاوت های زیادی دارد. اگر چه هاشمی رفسنجانی او را به عنوان نامزد وحدت ملی مطرح می کند، اما ولایتی پس از وقایع سال 88 به واسطه مواضعش فاصله ی معنا داری با هاشمی رفسنجانی پیدا کرده است.

حالا که عزم آقای علی اکبر ولایتی بر اساس برخی شنیده ها جدی شده، باید به این نکته پرداخت که او چه شرایط سیاسی پیرامون خود دارد. 

نکته اول این است که علی اکبر ولایتی بر خلاف علی لاریجانی در تمام دوران خدمتش در جمهوری اسلامی هرگز در انتخاباتی از جنس مجلس و ریاست جمهوری حضور نداشته و به بیان دیگر خود را در چنین آزمونی نسنجیده است. حال آنکه لاریجانی یک بار کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شده و دو بار کاندیدای انتخابات مجلس؛ یک شکست و دو پیروزی.

نکته دوم این است که اگر علی لاریجانی در دهه هفتاد مخالف اصلی اصلاح طلبان به شمار می آمد، در دهه 90 انتقاد اصلاح طلبان کمتر به او متوجه می شود؛ اما درباره علی اکبر ولایتی اوضاع به گونه ای دیگر است. ولایتی از سال 88 به این طرف سخنان تند، شفاف و صریحی درباره اصلاح طلبان بیان کرده است؛ پس نمی تواند روی رأی آنها در انتخابات پیش رو حساب کند، هر چند که حضور اصلاح طلبان در انتخابات به مرگی سیاسی تبدیل شده است.




موضوع مطلب : انتخابات, ولایتی, لاریجانی, اصولگرایان, اصلاح طلبان

ارسال شده در: دوشنبه 91 اسفند 7 :: 1:45 صبح :: توسط : سید

 
درباره وبلاگ
سلام ... مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ما / غافل از اینکه خدا هست در اندیشه ما/ دانشجوی مهندسی شیمی صنایع گاز هستم. زمانی که این وبلاگ رو راه اندازی کردم سال سوم دبیرستان بودم. کم و بیش از سیاست هم میدونم . امیدوارم لحظات خوبی رو توی وبلاگ سپری کنید. در ضمن، من رو از نظرات و انتقادهای خودتون محروم نسازید. یاعلی.
لوگو
سلام ...
مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ما / غافل از اینکه خدا هست در اندیشه ما/

دانشجوی مهندسی شیمی صنایع گاز هستم. زمانی که این وبلاگ رو راه اندازی کردم سال سوم دبیرستان بودم. کم و بیش از سیاست هم میدونم . امیدوارم لحظات خوبی رو توی وبلاگ سپری کنید. در ضمن، من رو از نظرات و انتقادهای خودتون محروم نسازید. یاعلی.
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 28
بازدید دیروز: 34
کل بازدیدها: 177064