سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صدای پای آب
 

چند مدت پیش از طرف دانشگاه، بازدید داشتیم از پالایشگاه پارس جنوبی در عسلویه . چه عظمتی داشت این پالایشگاه . آدم باید اونجا باشه و از نزدیک ببینه تا عظمت و بزرگی اونجا رو حس کنه . وقتی بین قطعات بزرگ این پالایشگاه عبور میکردیم و تانک ها ، برج ها و راکتورهای اونجا رو که دارای دمای 500 درجه سانتیگراد بود ، از نزدیک میدیدیم، قدر مهندس هایی که اونجا کار میکردند رو می فهمیدیم . 

قسمتی از پالایشگاه کنار دریا بود . یادمه موقعی که به اونجا رسیدیم ، مهندس گفت: تمام این قسمت رو خود بچه های ایرانی ساختند و پنجاه متر زیر دریا رو بتن ریزی کردند و بعد روی اون ، مجتمع عظیمی ساختند بدون دخالت حتی یک خارجی ؛ اونجا بود که آفرین گفتم به غیرت بچه های ایرانی و مهندسان متعهد و متخصص ایرانی و با تمام وجود افتخار کردم که من هم یه ایرانی ام .

یه مهندس دیگه میگفت : با اینکه توی کلی قطعات تحریم هستیم، اما این تحریم ها باعث نشده پالایشگاه بخوابه ، بلکه بچه ها عزم خود را جزم کردند و با فعالیت بیشتر، نذاشتند تحریم ها روی فعالیت پالایشگاه اثری داشته باشه .

یه قسمت دیگه از پالایشگاه رفتیم که بهش میگفتند " اتاق کنترل (Control Room) " ؛ این قسمت جزء قسمت های مهم و حیاتی پالایشگاه محسوب میشه . چند تا کامپیوتر با مانیتورهای خیلی بزرگ وسط اتاق گذاشته بود که با این سیستم ها بر کل واحدهای پالایشگاه نظارت می کردند. کوچکترین تغییری در روند فعالیت قطعات پالایشگاه صورت بگیره، اینجا مشخص بود . با اینکه نمیذاشتند نزدیک سیستم ها بشیم ، اما مانیتورهای بزرگش رو میشد دید . اتاق کنترل ، جزء قسمت های مهم هر پالایشگاست .

ناهار رو در کنار مهندسان و کارکنان پالایشگاه خوردیم . صحنه ی جالبی بود . دور یک میز غذا خوردن مهندسان دیروز و مهندسان فردا !

بازدید از پالایشگاه به پایان رسید و برگشتیم به دانشگاه ؛ نتیجه ی مهمی که از این بازدید علمی گرفتم این بود شعار " ما می توانیم" رو از نزدیک لمس کردم و به خودم افتخار کردم که من هم یه ایرانی هستم .

دوست داشتم از اونجا عکس های مختلفی بگیرم اما به لحاظ امنیتی ، عکسبرداری ممنوع بود .

به امید پیشرفت هر چه بیشتر ایران اسلامی عزیز و سربلندی خدمتگزاران متعهد آن . 

 




موضوع مطلب : ایران،پالایشگاه،عسلویه

ارسال شده در: دوشنبه 91 خرداد 15 :: 3:19 صبح :: توسط : سید

 
درباره وبلاگ
سلام ... مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ما / غافل از اینکه خدا هست در اندیشه ما/ دانشجوی مهندسی شیمی صنایع گاز هستم. زمانی که این وبلاگ رو راه اندازی کردم سال سوم دبیرستان بودم. کم و بیش از سیاست هم میدونم . امیدوارم لحظات خوبی رو توی وبلاگ سپری کنید. در ضمن، من رو از نظرات و انتقادهای خودتون محروم نسازید. یاعلی.
لوگو
سلام ...
مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ما / غافل از اینکه خدا هست در اندیشه ما/

دانشجوی مهندسی شیمی صنایع گاز هستم. زمانی که این وبلاگ رو راه اندازی کردم سال سوم دبیرستان بودم. کم و بیش از سیاست هم میدونم . امیدوارم لحظات خوبی رو توی وبلاگ سپری کنید. در ضمن، من رو از نظرات و انتقادهای خودتون محروم نسازید. یاعلی.
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 34
کل بازدیدها: 177036