سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صدای پای آب
 

مهمترین و اساسی ترین مسئله ای که در حال حاضر پیش رو داریم ، انتخابات مجلس شورای اسلامی است . انتخاباتی که ضامن دوام یک نظام است . انتخاباتی که به فرموده ی امام خامنه ای (مد ظله العالی) در خطبه های اخیر نماز جمعه تهران ، مصونیت بخش به کشور است . حال وظیفه ی ما چیست؟ از وظایف مهم ما ، شناسایی کامل نامزدهای انتخابات و انتخاب بهترین آنها است . ملاک و شاخص برای ما ، بیانات ولی امرمان امام خامنه ای (مد ظله العالی) است . اگر با دقت به فرامین ایشان توجه نماییم ، مسائل مختلف برای ما حل خواهد شد . در این انتخابات ، ما می توانیم افراد مختلف را با چند اصل زیر بسنجیم و از میان آنها ، اصلح را انتخاب نماییم .

1. نوع نگاه به حکومت :
باید با مطالعه ی نوشته های آنها و همچنین گوش دادن دقیق به صحبت هایشان  و از میان صحبت هایشان بفهمیم که نوع نگاه آنها به حکومت و نظام چگونه است . جمهوری اسلامی را چگونه تفسیر می کنند و جایگاه مردم در جمهوری اسلامی را چگونه می دانند .

2. نوع نگاه به ولایت فقیه :
باید بفهمیم نوع نگاه نامزدهای انتخابات به مسئله ی ولایت فقیه چگونه است . ولایت فقیه را قبول دارند؟ ولایت مطلقه ی فقیه را چطور؟ همانگونه که می دانیم ، در بحث ولایت فقیه ، سه دسته وجود دارند . ولایت مدار ، ولایت پذیر و ولایت ناپذیر . ولایت مدار کسی است که بر مدار ولایت می چرخد و در این راه حاضر است جان خود را نیز فدا کند . ولایت پذیر به افرادی می گویند که از خودشان فکر و ایده های جدید دارند ، اما هنگامی که در تقابل با رهبری و ولایت باشد ، از رهبری تبعیت می کنند  و دسته ی سوم نیز که از نامش مشخص است که ولایت را قبول ندارند .

3. نوع نگاه به قانون اساسی :
باید با مطالعه ی دیدگاه های نامزدهای مختلف ، نوع نگاه آنها به قانون اساسی را مشخص نماییم . اینکه آیا اصولاً قوانین کلی اساسی را قبول دارند؟ آیا قانونی هست که قبول نداشته باشند و چه راهکاری برای اصلاح آن پیشنهاد می کنند؟

4. نوع نگاه به غرب :
مشخص شدن این اصل نیز تا حدود زیادی به ما کمک می کند که فرد اصلح را تشخیص دهیم . باید بفهمیم ، کاندید مورد نظر چه نوع نگاهی به غرب دارد؟ نگاه واداده ای به غرب ؛ که تمام هدف در این نوع نگاه این است که مسائل مختلف را مانند غرب اجرا نموده و هر چه غرب انجام داد ، همان خوب است . نگاه صد در صد مخالف به غرب ؛ که از نامش پیداست که هر چه غرب انجام داد ، مخالف آن انجام گیرد  و نگاه گزینشی به غرب ؛ که بهترین نوع است و این است که خوبی های غرب را گرفته و بدی هایش پذیرفته نشود .

5. نوع نگاه به سیاست های کلی نظام :
یکی دیگر از اصول تشخیص فرد اصلح ، مشخص نمودن نوع نگاه او به سیاست های کلی نظام است . باید فرد مورد نظر و فرد اصلح ، سیاست های کلی نظام را قبول داشته باشد و در راستای اجرای آن قدم بردارد . مثلاً سیاست های خارجی کلان ، سیاست های شغلی کلان و یا سیاست های فرهنگی کلان نظام را قبول داشته باشد . چرا که این سیاست های کلی ، با توجه به قوانین کلی نظام و بر اساس آرمان ها و اهداف نظام ، تدوین شده است .

خلاصه مطلب اینکه در این برهه ی حساس و انتخابات سرنوشت ساز ، هدف اصلی ، حضور گسترده در صحنه است تا بار دیگر به دشمنان ثابت نماییم ، از آرمان هایمان ذره ای عقب نشینی نکرده ایم و همچنان پشتیبان نظام و رهبری هستیم . در مرحله ی دوم ، انتخاب فرد اصلح است . انتظار می رود با توجه به اهمیت این موضوع ، از تعصبات بیجای قومی و مذهبی و شهری صرف نظر کرده و فرد اصلح را با توجه به اصول بیان شده ، روانه ی ساختمان بهارستان نماییم .  





موضوع مطلب :

ارسال شده در: جمعه 90 بهمن 28 :: 10:0 صبح :: توسط : سید


بهمن  چو بهمن بر سرت آوار گشتیم /


همیشه آماده ایثار گشتیم /

قطعا بدان اسفند هم سوزی چو اسفند /
 
وقتی که از صندوق آرا بازگشتیم /





موضوع مطلب :

ارسال شده در: پنج شنبه 90 بهمن 27 :: 2:35 صبح :: توسط : سید

یه روز یه پسر انگلیسی میاد با طعنه به یه پسر ایرانی میگه: چرا خانوماتون نمیتونن با مردا دست بدن یا لمسشون کنن؟؟ یعنی مردای ایرانی

اینقدر شهوت پرستن که نمیتونن خودشون رو کنترل کنن؟؟

پسره ایرانی لبخندی میزنه و میگه: ملکه انگلستان میتونه با هر مردی دست بده؟ و هر مردی ملکه انگلستانو لمس کنه؟!

پسره انگلیسی با عصبانیت میگه: ... ... نه! مگه فرد عادیه؟!! فقط افراد خاصی میتون با ایشون در رابطه باشن!!!

.
.
.
.
.
.
.
.
.


پسر ایرانی میگه: خانومای ما همه ملکه هستن ...




موضوع مطلب :

ارسال شده در: دوشنبه 90 بهمن 17 :: 3:54 صبح :: توسط : سید

 
درباره وبلاگ
سلام ... مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ما / غافل از اینکه خدا هست در اندیشه ما/ دانشجوی مهندسی شیمی صنایع گاز هستم. زمانی که این وبلاگ رو راه اندازی کردم سال سوم دبیرستان بودم. کم و بیش از سیاست هم میدونم . امیدوارم لحظات خوبی رو توی وبلاگ سپری کنید. در ضمن، من رو از نظرات و انتقادهای خودتون محروم نسازید. یاعلی.
لوگو
سلام ...
مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ما / غافل از اینکه خدا هست در اندیشه ما/

دانشجوی مهندسی شیمی صنایع گاز هستم. زمانی که این وبلاگ رو راه اندازی کردم سال سوم دبیرستان بودم. کم و بیش از سیاست هم میدونم . امیدوارم لحظات خوبی رو توی وبلاگ سپری کنید. در ضمن، من رو از نظرات و انتقادهای خودتون محروم نسازید. یاعلی.
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 177280