سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صدای پای آب
 

بیدار شو رسیدیم، بیدار شو رسیدیم !

رفیقم بود که داشت من رو از خواب بیدار میکرد. راستی راستی که خوابیدن روی صندلی اتوبوس چقدر سخته!

از خواب بیدار شدم ؛ بالاخره رسیدیم به بوشهر؛ هوا خیلی گرم بود. همه بیرون رو نگاه میکردند که تابلوی نیروگاه اتمی بوشهر رو ببینن. پس از طی مسافتی که از شهر اومدیم بیرون ، بالاخره رسیدیم به نیروگاه اتمی بوشهر .

هنگام پیاده شدن از اتوبوس ، مسئول اتوبوس تاکید کرد که ورود تلفن همراه و هر نوع دوربین ممنوع است . برای من که دوربینم رو قبل از سفر زده بودم توی شارژ و عکس های قبلی رو پاک کرده بودم ، خیلی ناراحت کننده بود . با خودم فکر کرده بودم که کلی از نیروگاه اتمی عکس می گیرم اما از لحاظ امنیتی ، عکسبرداری ممنوع بود . خلاصه خیلی حیف شد .

بگذریم ... وارد قسمتی از نیروگاه شدیم و توی یکی از سالن ها نشستیم. یکی از مهندسان نیروگاه ، ضمن پخش فیلم هایی از روند ساخت نیروگاه ، در مورد عملکرد نیروگاه اتمی بوشهر ، توضیحاتی دادند . اینکه در اوایل ، ساخت نیروگاه به دست آلمانی ها بوده و پس از اینکه آلمانی ها ادامه ی ساخت نیروگاه رو متوقف کردند ، روند ساخت به دست روس ها افتاد .

در قسمتی از صحبت هاش میگفت : نیروگاه اتمی بوشهر ، بیشتر جنبه ی سیاسی داره تا علمی . درسته که از لحاظ علمی حرفی برای گفتن داره و به تولید 1000 مگاوات برق رسیده اما نکته ی مهمتر اینه که تولید این 1000 مگاوات برق ، فقط بدست متخصصان ایرانی و اون هم در شرایطی صورت گرفته که ایران تحریم بوده و هیچکس فکر نمیکرده که ایران بتونه به این هدف برسه .

به دلیل مسائل امنیتی ، خیلی از نکات رو نمیشه گفت اما این رو بدونید که این چیزهایی که در صدا و سیما در مورد نیروگاه اتمی بوشهر گفته میشه ، یک دهم نکاتی است که در نیروگاه وجود داره . صدا و سیما به دلیل مسائل بالای امنیتی ، نمیتونه بیشتر از این بیان کنه .

در آخر خدا قوت میگم به همه ی متخصصان عزیز نیروگاه اتمی بوشهر که مردونه دارن کار می کنن و باعث سرافرازی ایران شدند و همچنین به خودم افتخار می کنم که ایرانی هستم و پیرو پیامبری که فرمود :

اگر علم در ثریا نیز باشد ، روزی مردمانی از سرزمین پارس (ایران) به آن دست خواهند یافت .




موضوع مطلب : نیروگاه اتمی بوشهر ایران پارس

ارسال شده در: دوشنبه 91 مهر 17 :: 12:57 صبح :: توسط : سید

 
درباره وبلاگ
سلام ... مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ما / غافل از اینکه خدا هست در اندیشه ما/ دانشجوی مهندسی شیمی صنایع گاز هستم. زمانی که این وبلاگ رو راه اندازی کردم سال سوم دبیرستان بودم. کم و بیش از سیاست هم میدونم . امیدوارم لحظات خوبی رو توی وبلاگ سپری کنید. در ضمن، من رو از نظرات و انتقادهای خودتون محروم نسازید. یاعلی.
لوگو
سلام ...
مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ما / غافل از اینکه خدا هست در اندیشه ما/

دانشجوی مهندسی شیمی صنایع گاز هستم. زمانی که این وبلاگ رو راه اندازی کردم سال سوم دبیرستان بودم. کم و بیش از سیاست هم میدونم . امیدوارم لحظات خوبی رو توی وبلاگ سپری کنید. در ضمن، من رو از نظرات و انتقادهای خودتون محروم نسازید. یاعلی.
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 21
کل بازدیدها: 177317