سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صدای پای آب
 

چند مدت پیش یه مطلب جالبی در مورد امر به معروف و نهی از منکر توی اینترنت خوندم . حیفم اومد بیخیالش بشم . تصمیم گرفتم بذارم روی وبلاگ تا همه بخونن و البته اجرا کنن .

در زیر چند تا توصیه دارم برای کسانی که تازه کار هستن و می خوان شروع به امر به معروف و نهی از منکر بکنن:
(این توصیه ها در عین سادگی، تأثیر گذاری خوبی دارند و انجام دادنشون خیلی راحته)

یک :
هنگام رد شدن از کنار دختر و پسری که زن و شوهر نیستند و معمولا سر و وضع مناسبی هم ندارن، بی تفاوت نباشید و سعی کنید به آقا پسر (حتی الامکان با اخم) نگاه کنید (به هیچ وجه به دختر خانم نگاه نکنید، چون هم احتمال لغزش خودتون بیشتر می شه و هم این که خیلی از خانم های بی حجاب، از این که جلب توجه می کنن و دیگران نگاهشون می کنن روحیه می گیرن و شاد می شن!!)
بارها که این کار رو کردم نتیجش این بوده که پسر دچار ترس و اضطراب می شه (آب دهن خودش رو قورت می ده و …) و هرلحظه منتظر تذکر شنیدنه و  می فهمه که این کاری که اون می کنه، به هیچ وجه برای جامعه عادی تلقی نمی شه و ناهنجاری محسوب می شه، بنابراین خیلی در اینجور گناه کردن لذت نمی بره و اذیت هم می شه.

 دو :
اگر خدایی نکرده چشمتون به نامحرم افتاد، سعی کنید بلافاصله روی خودتون رو برگردونید:
با این کار علاوه بر حفظ خودتون از گناه، باعث می شید که به طرف بربخوره و یه تلنگری بهش خورده باشه که بد حجابی در خور جامعه ما نیست و پوشش متعارفی نداره!
(با حساسیت بالایی که اکثر خانم ها دارن، بدون هیچ کلامی و فقط با نگاه نکردن، متوجه نامناسب بودن حجابشون می شن) .

سه :
اگر دوستان و آشنایانتون رو می بینید که با جنس مخالف مشغول صحبت، خنده و … هستن (علی الخصوص در محیط دانشگاه) با بی توجهی و حتی اخم از کنارشون رد بشین و به هیچ وجه به سلام و علیک کردن و تحویل گرفتنشون نپردازید و با زبون بی زبونی بهش بگید که: “از تو انتظار نداشتم” .




موضوع مطلب : امر به معروف و نهی از منکر حجاب دختر پسر

ارسال شده در: چهارشنبه 91 مرداد 11 :: 12:32 عصر :: توسط : سید

 
درباره وبلاگ
سلام ... مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ما / غافل از اینکه خدا هست در اندیشه ما/ دانشجوی مهندسی شیمی صنایع گاز هستم. زمانی که این وبلاگ رو راه اندازی کردم سال سوم دبیرستان بودم. کم و بیش از سیاست هم میدونم . امیدوارم لحظات خوبی رو توی وبلاگ سپری کنید. در ضمن، من رو از نظرات و انتقادهای خودتون محروم نسازید. یاعلی.
لوگو
سلام ...
مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ما / غافل از اینکه خدا هست در اندیشه ما/

دانشجوی مهندسی شیمی صنایع گاز هستم. زمانی که این وبلاگ رو راه اندازی کردم سال سوم دبیرستان بودم. کم و بیش از سیاست هم میدونم . امیدوارم لحظات خوبی رو توی وبلاگ سپری کنید. در ضمن، من رو از نظرات و انتقادهای خودتون محروم نسازید. یاعلی.
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 57
بازدید دیروز: 34
کل بازدیدها: 177093